Derfor skriver vi den første danske bog om content marketing

Derfor skriver vi den første danske bog om content marketing

Algoritmer, der blokerer for kontakten til mulige kunder på eksempelvis Facebook.
Reklamer, der ikke virker – i hvert fald ikke i den grad, som du har betalt for dem.
Så meget information, at kunderne får forstoppelse og siger farvel til at være i direkte kontakt.

Det er virkeligheden for mange marketing professionelle – og måske ligefrem noget du kender til?

Det er er også virkeligheden, at en af løsningerne på problemet er content marketing – hvor du skaber indhold, som er så underholdende og hjælpsomt, at det ikke føles som markedsføring.

Content marketing virker. Også i Danmark for danskere. Men indtil videre må danskere og danske virksomheder ty til det amerikanske marked, når det handler om at finde dybdegående litteratur om en af de nyeste marketing trends.

En bog om content marketing på dansk – med danske eksempler

Det vil vi lave om på. Derfor skriver vi den første danske bog om content marketing – på dansk, i en dansk virkelighed og med danske eksempler.

hover background

“Sådan så det ud, da Signe Damgaard Jepsen og Joakim Ditlev var i sommerhus for at redigere den første danske bog om content marketing. Her er de i gang med at fordele indhold fra cases til de relevante kapitler i bogen.”

“Vi vil uddanne virksomheder til at løfte deres marketing til at tale mere fra hjertet om de emner, der optager kunden. Dermed mærker modtagerne en relation til virksomheden og får lyst til at blive eller fortsætte med at være kunder.”

Ovenstående er vores mission – et begreb, som vi behandler i bogen.

Content Marketing Bogen (som den kommer til at hedde) indeholder eksempler fra en række store og små danske virksomheder, som vi i månedsvis har rejst rundt og interviewet og undersøgt.

Vi har især talt med dem om, hvordan de arbejder med at forandre arbejdsgange, mindset og dagligdag i retning af en indsats, som i højere grad taler til deres kunders hjerter.

Det starter med fortællingerne

Vi kan endnu ikke afsløre præcis, hvilke virksomheder der fortæller deres historie i Content Marketing Bogen. Men vi kan løfte sløret en smule for, at vi især har talt med dem om, hvordan de arbejder med at forandre arbejdsgange, mindset og dagligdag i retning af en indsats, som i højere grad taler til deres kunders hjerter.

I nogle af organisationerne har marketing været baseret på traditionel reklame, hvor den der råber højst og med det bedste tilbud, vinder. Det kræver en enorm omvæltning at gå fra at tale har det at tænke som et medie og fortælle historier.

Det ender med kloge købsbeslutninger

I andre organisationer har det at fortælle historier og hjælpe kunderne til at træffe klogere købsbeslutninger været en del af hverdagen fra virksomhedens begyndelsen.

Uanset hvordan de er kommet i gang med content marketing fortæller de om, hvordan deres content marketing indsats hele tiden forandrer sig i takt med, at deres organisation og marked forandrer sig. De fortæller om, hvordan de hele tiden arbejder med at optimere deres indholdsmarkedsføring, så den bliver bedre og bedre og i højere og højere grad drypper på bundlinje.

For at stivne i sin markedsføringform er det sidste, der virker i en digital tidsalder. Derfor glæder vi os til at præsentere en ny måde at anskue sin markedsføring, en ny måde at få kunder i tale på og en ny måde at sælge på.

Her kan du forudbestille dit eksemplar af Content Marketing Bogen.